Contengan diriku ..

My photo
Catatan dan tulisan menjadi teman pengganti diri ini bila sepi.. Aku hanya seorang manusia biasa, terlahir ke dunia kerana cinta ibu dan ayah.. Mencintai semua orang yg mencintai diri ini.. Kebaikan bukan untuk dipamerkan, tetapi diamalkan.. "Jangan Menilai Aku Dari Kaca Luar" Sekian :)

Monday 29 July 2013

Penat Tak Berlabel :)

Assalamualaikum, 
Dear Blog..

Apa itu Penat Tak Berlabel? 
Haha.. actually, it same goes to "Penat yg tak terhingga" 
Lama gila aku tak menconteng dinding dashboard aku ni..

Alhamdulillah, semester ini dah masuk tahun ketiga aku di UiTM Alor Gajah, Melaka..
Tinggal satu semester sahaja lagi, sekarang dah rasa jadi senior sikit.. hehe, 
Seronok? 
Seronok lah kalau fikir nak habis diploma dah tak lama lagi, 
Penat? 
Uihh.. Yang tu jangan tanya lah >.<

Actually, bila semakin senior, semakin bertambah homework yang nak kena buat..
Itu semua sudah menjadi perkara biasa dalam kehidupan seorang student macam kami..
Lebih² lagi yang dah senior ni, penat daripada segala sudut.. 
Kewangan, tenaga, masa, semua cukup pakej.. 

"Mascomm Student"
Apa je yang tak penat kan??
Semester 5 kali ini, kami ada 5 subjek iaitu:
*ADV 241 (Advertising)
*BRO 231 (Broadcasting)
*COM 361 (Introduction to Communication Research)
*COM 366 (Event Management in Communication)
* ETR 300 (Fundamentals of Entrepreneurship)

Jadi, 
di semester 5 kali ini, banyak lah, kos, kerahan tenaga, peluh, masa tidur  yang perlu dikorbankan untuk kami menyiapkan segala tugasan dan projek² sebelum final exam  menjengah tiba Oktober ni..

Semester ni, aku dah jadi penduduk luar kampus..huhu, tidak lagi menetap di dalam..
No Kolej Tun Merah. No UiTM Residential Staff. 
Aku kini bergelar seorang NR (pelajar Non - Residence)
Dah duduk luar ni, faham² lah kan, mana duit sewanya lagi, mana bil elektrik, bil airnya lagi,
mana bajet duit event, mana bajet nak pergi shooting..




Kehidupan di UiTM ni, macam² pengalaman yang aku dapat..
Daripada aku ni, budak skema yang tak tahu apa², 
sampailah aku masih skema, tapi lebih tahu banyak benda..hehe
Everythings  came just like a wave, it hit me everywhere..
The test might come either from my back or in front of me,
Just to get myself to be well prepared..
Alhamdulillah..
It is actually two things:
1. Mind your own business
2. Stay out of mine

Jangan jadi tin kosong bila disepak bunyinya penuh dengan pasir semata².
Yang penting, kau buat kerja kau. Aku buat kerja aku. 
Settle ^_^

Itulah Penat Tak Berlabel yang aku maksudkan..
Semua orang ada penat yang sama macam aku ni..
Itu jela rasanya setakat ni aku nak conteng,
"Penat"
hehe..daaa~~ X.O.X.O

BilaCeritaTercipta.Blogspot.Com-NynaEts" aku menulis pada 29/07/2013, 5.21 p.m :)





No comments:

Post a Comment